ingen dans på rosor (kl. 02.22).


och så vips vaknade jag med ett ryck och kunde för allt i världen inte somna om. och det var en aktiv, stressig och hjärntröttande dag i går och jag tänkte (dumt nog) att jag faktiskt skulle få sova en hel natt - en halv åtminstone. det blev drygt två timmar.

jag fick en bok av mamma, som jag läser nu; ingen dans på rosor av hannah green. den handlar om en sextonårig tjej, född 1932, som får diagnosen schizofreni och tas in på mentalsjukhus. boken är baserad på författarinnans egna erfarenheter. boken gavs ut 1964 och även min mamma läste den när hon var ung. 



och eftersom sömnen vägrar umgås med mig - så ska jag krypa ner under täcket i sängen och läsa. men först hämta ett glas vatten och ta behovsmedicin. god natt.

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh, boken finns som film också. kram

Svar: åhå. då ska jag se den! :) kramkram.
Jackie

2013-04-04 @ 08:19:53
Postat av: EnMörkräddMänniska

Den boken gillar jag skarpt!
Hoppas att du snart får sömnen tillbaka <3

Svar: åh, bra :) jag har fastnat för den, verkligen.har du sett filmen också? <3
Jackie

2013-04-04 @ 14:27:53
URL: http://morkradd.wordpress.com
Postat av: EnMörkräddMänniska

Nej, har inte sett filmen, visste inte ens att det fanns en film =-O Ska se om den finns att hyra någonstans =)

Svar: nä, det visste jag heller först. :) men hoppas att jag ska få tag på den på något vis.
Jackie

2013-04-05 @ 20:12:01
URL: http://morkradd.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0