eldvittnet.


och självklart glömde jag bort att ta mina nozinan. jag hade för bråttom i säng. för där på sängen låg den nya spännande boken och väntade. och när boken var utläst så var klockan långt över klockan 01.00 och då kändes det rätt meningslöst att trycka i sig nozinanen

jag sover fantastiskt bra på nozinan, men morgonen efter är jag som en zombie. jag hoppas att det är övergående. och i morgon måste jag till centrum (apoteket och konsum) senast klockan 10.00. och det kommer aldrig fungera om jag tar nozinan (inte ens bara en tablett) så här sent. plus att det på eftermiddagen i morgon är fyraårskalas. min älskade bästa vän ismael fyller år. och på kalaset vill jag gärna vara vaken och närvarande.

det blir eventuellt en koffeinfri kaffe. och absolut blir det en nattcigarett innan jag lägger mig i sängen och påbörjar bok nummer två, jeanette wintersons nya, som jag köpt denna vecka. jag har läst några av hennes andra böcker, så det ska bli spännande att äntligen få läsa hennes självbiografi och allt vad det innebär; kärlek, religion, svek och revolution.



och jag tar mer än gärna emot boktips. skicka antingen ett mail eller skriv en kommentar. skriv gärna bokens namn och/eller författare och lite kort vad den handlar om.

ämnen som intresserar mig lite extra är; feminism, psykologi, könsnormskrig, psykisk ohälsa - även incest/våldtäkt/sexualbrott (biografier, romaner, faktaböcker), psykologiska kriminalromaner, skräck/rysare (tänk john ajvide lindqvist).

Kommentarer
Postat av: MissManic

Härligt att höra att du sover på dom, hoppas bara dagen efter känslan försvinner snart :-)

2012-09-29 @ 09:59:55
URL: http://www.missmanic.se
Postat av: Victoria

Har du läst Lilla stjärna av John Ajvide Lindqvist? Ruskigt bra, jag var mörkrädd i flera veckor =D

Svar: åhå, ja! den har jag läst. den är ju fantastiskt bra! sådär härligt att släcka lampan på kvällen/natten. jag älskar att bli skrämd. haha.
<3

2012-09-29 @ 15:43:23
URL: http://morkradd.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0