dagens boktips;


jag måste bara tipsa om en bok som jag rekommenderar starkt.

det är boken en dåre fri av beate grimsrud. det är en skrämmande, gripande och emellanåt varm berättelse om eli och pojkarna som bor i elis huvud.
jag hade svårt att lägga ifrån mig boken och jag älskar språket som beate använder sig av.
alla bokdårar borde äga ett exemplar av den här boken. och ni som läser mer sällan - spring genast till närmaste bibliotek och låna den.

och här är förlagets beskrivning av boken: romanen "en dåre fri" handlar om skörhet och styrka. om författaren eli som lever med sin psykos, utvecklas och kämpar. med sitt magiskt lysande språk öppnar beate grimsrud dörren till en fascinerande och gripande värld.





och självklart tar jag tacksamt emot boktips.

Kommentarer
Postat av: Mariesan

Jag läste den boken när jag var inlagd i vintras men jag tycker den var ganska konstig faktiskt fast bra ändå. Jag kunde inte slita mig från den fören den var slut. Har du läst "Den dagen min dotter blev galen" ? En pappa som skriver om när hans dotter blev psykotisk. Riktigt bra!



Jag har glömt kolla ponnysarna bara varit hem till mina föräldrar en gång men ska försöka komma ihåg imorn!<3

2011-06-09 @ 20:25:37
URL: http://medlivetsominsats.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0