med ena foten utanför.


melissa horn.
åh. denna fantastiska människa. jag lyssnar på henne non-stop. det är något magiskt i hennes ord.
och i kombination med höstsolen och friska luften. då blir det ohanterbart. på ett sånt där pirrande sätt.

kl. 06.00 i morse vaknade jag av att jag hade fetångest. det tryckte över bröstet. fick ingen luft och tårarna rann.
minns inget. minns ingen dröm. finner ingen förklaring till den där ångesten.
jag är livrädd att elefanten har upptäckt ballongen. det vore fel. så himla fel. det kommer jag aldrig komma levande ur.
eller ja. den som lever får väl se.

skyndade in på bokhandeln innan bussen hem skulle gå.
där inne blev jag hög. hamnade högt ovanför de andra. böcker är kärlek. så många historier kärlek ord liv tårar och blod. allt har fastnat på papper. så tillgängliga. men ändå svåra att komma nära.
jag har en trevlig tradition. en gång varje månad köper jag fyra pocket. där på bokhandeln. kan stå i timmar och bara se på alla omslag. läsa namn och titlar. känna försiktigt. drabbas av smärtsam beslutsångest. inte kunna välja. får jag bara välja fyra. kan jag inte få köpa tusen. miljoner. kanske alla böcker.
men.
till slut så går jag därifrån med världens leende.



Kommentarer
Postat av: Josefine R

Åh... Böcker sorterade i färgordning är kärlek. Böcker är fan bäst! :P

2010-10-15 @ 15:09:32
Postat av: Jackie

eller hur! <3

2010-10-15 @ 20:08:46
URL: http://sockerkyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0