sommaren nolltio.


i somras tog jag tusen överdoser. fick snus av personalen på iva. blev nedbrottad av en vän plus ambulanspersonal - det resulterade i en fet lårkaka. magpumpades. jag hittades medvetslös på en gräsmatta av några främlingar. några hus bort befann sig min olyckssyster. polisen tog hand om henne. jag såg hundra nakna kroppar.
jag satt och rullade egna pappersrör. snortade tusen olika pulver. skrattade och grät samtidigt. jag höll mig vaken flera dygn i sträck och tyckte att det var magiskt. köpte tabletter och bytte tabletter.
vi hatade och vi kissade i en theralenflaska. jag tog en oskuld. jag ville dö hela tiden. blodade ner minst två badrum. blev hämtad av polis och fick skjuts till psykakuten. berättade sagan om mitt liv och ambulanskvinnan grät.
en natt vägrade jag lämna badrummet så polisen satt snällt och konverserade med de andra festdeltagarna. jag skrek svordomar och jag slogs. var för ett ögonblick lycklig och pussade polisen.
gick bärsärkargång på psykakuten. spenderade ändå en natt på soffan i väntrummet. någon la en filt över mig under natten.
jag grät och kräktes av all ångest. jag fick lära mig att boffa. jag blev scillad på att krossa tabletter mellan två skedar. hela sommaren vägrade jag att lyssna på något annat än lady gaga. jag ville gifta mig med henne. min läkare blev rädd av allt mitt skrikande - så hon lämnade rummet.
...

kan ni hantera det där.

...

idag tar jag mina mediciner som jag ska. varken mer eller mindre. jag har varit nykter i flera månader. kroppen har inga öppna sår. men de läkta tjocka ärren påminner.
jag ljuger inte längre för omgivningen. t.o.m. min psykolog får veta sanningen. jag vänder andra kinden till när någon triggar mig.
jag har ingen matlust. men jag försöker att vara noga med att äta ändå. rutiner och fasta punkter finns i min vardag. på kvällarna har jag ofta ro i kroppen och då kan jag läsa mina älskade böcker.

jag varken skrattar på riktigt eller känner dödande ångest.
men jag lever och jag njuter av nästan alla andetag.
tack alla som säger att jag kan. tack för kärlek styrka och pepp.

Kommentarer
Postat av: Nicole

du har blivit en inspiration!

2010-10-11 @ 01:40:10
Postat av: Josefine R

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

2010-10-11 @ 06:20:25
Postat av: Maria

♥♥♥

2010-10-11 @ 15:59:30
Postat av: moster A

när jag läste "kan ni hantera det här " började jag att gråta tänk vad stark hon är min vän. Jag skulle aldrig våga inte än. Jättebra Jackie skriv av dej det gör gott tusen kramar från moster A

2010-10-12 @ 18:00:23
Postat av: Therese

Du är fantastisk. Jag kan inte ens ana allt du tar dig igenom varje dag.



<3<3<3<3<3

2010-10-16 @ 04:22:08
Postat av: Jackie

kärlek.

tack tack tack! <3 <3

2010-10-19 @ 21:13:40
URL: http://sockerkyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0