välkommen augusti.


det går finfint med familjens nya medlem; kattungen signe. siri och selma är fortfarande lite skeptiska förstås. det har ju bara gått knappt en vecka. men åh - som jag älskar min familj.

det blev ingen psykolog idag. 
är konstant trött och blodlukten är hemsk. och det är så få i min omgivning som tar mig på allvar - de försöker förklara lukten som luften utomhus, matos... men det är blod. jag vet hur en kladdig, blodig och tung handduk luktar. det är den lukten som härjar efter mig.

ännu en människa har mist livet p.g.a. psykiatrins slapphet. ingen jag personligen kände - men jag kände till hens ord väldigt väl. sorgligt. och detta sker hela tiden - innanför som utanför psykiatrins väggar. jag har själv varit där, alldeles för många gånger, och ja - det är så illa som det låter. ännu värre t.o.m.

Kommentarer
Postat av: MissManic

Matos, utomhus? Har folk aldrig känt doften av blod? Eller är det vi som är skadade? Okej att vi har problem, i mår dåligt men man känner väl fan doftskillnad mellan blod och en jävla pannkaka!
De som säger sånt, alltså... Ja, jag blir kanske en smula upprörd

KÄRLEK från en som vet känslan. Jag tror på dig när du säger det.
Jag kan känna doften ibland, men oftast så Saknar jag den.. Så skevt

Svar: jag håller med dig fullt ut. och jag känner också den där saknaden. ofta. <3
Jackie

2014-07-31 @ 23:20:45
URL: http://missmanic.se
Postat av: Lo

Det är svårt och frustrerande när omgivningen inte förstår! Måste vara hemskt med blodlukten. Du vet ju vad du känner. Och det är på riktigt.

Kram och värme!

Svar: oh ja. frustration är bara förnamnet. :/
tack för alla kramar och all värme! <3
Jackie

2014-08-01 @ 13:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0