sömnlös, tre katter, suturer, koffein och tobak.


en sjuhelvetes hoppig natt vad gäller sömnen. och ändå försökte jag på mig en bra sömnbomb - så att jag åtminstone skulle få sova ordentligt. men nej. har varit uppe och snurrat flera gånger. suttit på balkongen invirad i filten och hoppats på åska, rökt tusen cigaretter, ätit lite gröt, lyssnat på musik, snusat, gosat med de tre älskade katterna...

men prick klockan 08.00 (när jag väl hade lyckats somna om igen) vägrade kroppen och ögonen ligga kvar i sängen. hepp. på med en kanna kaffe, i med högen morgonmediciner och hastigt kleta på lite deo. god morgon.

skulle ha plockat mina stygn på hälsocentralen idag.
men jag tog dem själv, avbokade tiden och drog en liten vacker och vit lögn. jag klarar inte av att andra tar mina stygn. det är den där hemska och triggande "rakbladskroken" bl.a. men oroa er inte - såren har läkt fint och jag har ett hemma-apotek här hemma.

kaffemuggen är precis påfylld med kaffe och mjölk och jag tänker matcha med en menthol. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0