ord som ramlar ut ur natt- och/eller morgonmössan.


jag har ingen ro till att sova. tänker på allt det fina som finns precis framför mig. härlig förväntan. och sådan självklarhet. och det är ingen idé att försöka sig på att förstå hur det kommer sig. det har varit, är och kommer att vara. ord som är stora och som gör en otroligt sårbar. men känslorna finns där - de som aldrig riktigt vågat sig ut på flera år. 

sedan har vi bastille-konserten. jag minns den kvällen jag satt och slöklickade runt på youtube och mitt i allt stötte på en länk till en video med bandet bastille. låten hette bad blood. blev nyfiken och kollade på videon plus lyssnade på orden. jag föll direkt. sökte mig svettig, blodig och tårögd efter fler låtar av dem. men det var inte det lättaste. de var i princip okända. 

sedan svischade det bara till och de exploderade och pompeii började spelas frenetiskt på radio. mitt lilla egna hemliga youtube-band. haha. men nu, den 16 november, kommer jag befinna mig, tillsammans med finaste syster, i stockholm och se dem live. känn på den.

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh vad avis jag blir... Få se dom live!! Men, kissa innan så slipper du kissa ner dig av glädje när de väl står på scen ;)

Svar: haha. tack för tipset! ;)
Jackie

2013-11-11 @ 06:49:26
URL: http://missmanic.se
Postat av: Nina

Vackra ord av en vacker kvinna <3

Svar: <3
Jackie

2013-11-11 @ 10:00:08
URL: http://Firellia1.blogspot.se
Postat av: Victoria

Åh, vad roligt! Jag älskar att gå på konsert, men det blir inte så ofta. Senaste var det Depeche Mode på Arvikafestivalen 2009 =)
Kram <3

Svar: åhå. depeche! ;) jag minns inte när jag var på konsert sist. men var väl när jag bodde i gbg tänker jag, så ja - runt 2008-2009.

massa kramar! jag är dålig på kommentarer osv, det är jag medveten om. <3
Jackie

2013-11-12 @ 15:07:05
URL: http://typsnitt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0