i pulled out that gun.


jag sa upp kontakten med sömnen. gav den fingret och tog en mugg kaffe på balkongen istället. har läkarbesök på öppenpsyk i dag - antar att det är därför sömnen fuckar loss lite extra. läkare slutar och hyrs in om vartannat på min öppenvårdsmottagning och jag vet att det inte är något som bara sker här. meningslöst. nu får jag iofs träffa en läkare jag haft en längre tid innan - på gott och ont. har skrivit ner fem punkter på att ett litet randigt papper, så att jag inte glömmer bort att ta upp något viktigt. men hos läkaren behöver jag inte vara förrän klockan 10.15. 

det senaste tiden har psykiatrin verkligen visat upp sitt sanna jag. personer som söker akut psykiatrisk vård och får luren i örat, permissioner som ges trots stor suicidalrisk (resultatet kan ni säkert räkna ut själva), personer inlagda inom slutenpsyk som blir utkastade alldeles för tidigt, länets (inte särskilt förvånande) statistik över självmord - där männen tog hem förstapriset. jag kan fortsätta i en evighet. det här komma fortsätta i flera evigheter om vi inte gör någonting. finns ingen någon som göra det här åt oss. när vi orkar och kan - så bryter vi sönder psykiatrins tröttsamma och ruttna fasad.

Kommentarer
Postat av: p

HEJ du är med i vår blogglista. Hoppas du fortfarande vill det. Om du har något tips på vad du vill att vi ska skriva om så kommentera bara.
Kram P

Svar: absolut att jag vill vara kvar. har en massa ämnen som jag tycker att vi kan diskutera på bloggen. hör av mig. :)
och hejja - tack för att bloggen finns! <3
Jackie

2013-08-07 @ 17:28:50
URL: http://psykiatrin.blogg.se
Postat av: EnMörkräddMänniska

Ack, ack, denna psykiatri =/
Och min bästa-i-hela-världen läkare ska sluta, hoppas att jag inte hamnar hos något rötägg =O
Kram <3

Svar: åh nej :( jag trodde att jag hade hittat "min" läkare - så slutar hen. morr. får du ingen bra läkare så jävlar! ^^massa kramar! <3 <3 <3
Jackie

2013-08-08 @ 01:07:56
URL: http://morkradd.wordpress.com
Postat av: EnMörkräddMänniska

Finns viss risk att jag hamnar hos någon (jävla) stafettläkare. Blä!

Svar: ja. (psyk)vården verkar älska den varianten av läkarvård.
<3
Jackie

2013-08-09 @ 19:40:49
URL: http://morkradd.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0