this will make you love again.


hej och hå. två timmars sömn i morse. men klockan 06.00 (trettio minuter innan klockan skulle ringa) vaknade jag pigg och hoppade in i duschen. två koppar kaffe och sedan cykla till bussen. 

hos kuratorn pratade vi om det otäcka och jag berättade stolt om hur jag slutat skydda honom. sedan pratade vi om ditten och datten. jag känner sådant förtroende för min kurator. och sådan trygghet. jag sa det till henne också. och när samtalet var slut var det sagt att jag skulle gå förbi läkarens rum för en snabb check. och där förstod jag någonstans allvaret i att jag hör män som viskar i väggarna och godkände hans rekommendation att börja med nozinan (trots att jag avskyr neuroleptika). och då ska den även hjälpa mig med sömnen, ångesten och depressionen. ännu en medicin. men vad fan. om de hjälper mig att fungera och orka leva - så hej, mediciner.

efteråt ångestshoppade jag litegrann; en fin ljung, på konsum, som jag planterat och satt ut på balkongen, en bok, en penna och ett bokmärke på bokia. och påväg ner mot busstationen köpte jag med mig en kokoslatté. 



edit: om du har några erfarenheter, bra eller dåliga, av nozinan - så kommentera gärna.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag äter Nozinan och den gör mig trött och seg. Dock har jag en del annat lugnande också, så jag vågar inte säga att det enbart beror på den. Hoppas du får den effekt du behöver. Att inte få sova gör en galen!

Svar: men du äter nozinan som lugnande? eller för sömnen? har kollat omkring lite och det verkar (tyvärr) vara vanligt att en blir seg av nozinan. :/

2012-09-26 @ 14:32:52
URL: http://www.attlevalivet.blogg.se
Postat av: Jazzy

Jag har provat Nozinan, men för mig gjorde den ingen skillnad alls. :( Men för en kompis till mig så hjälpte den jättebra, så det är nog väldigt olika från person till person.

Svar: ja, det har du nog rätt i. så håll alla tummar och tår för att den kommer hjälpa mig! ^^
<3

2012-09-26 @ 14:54:53
URL: http://jazzyjazzy.blogg.se
Postat av: Victoria

Jag åt Nozinan för några år sedan. Tyvärr gjorde den mig enbart seg. Men det är ju olika för alla!
Hoppas att den funkar för dig.
Kram <3

Svar: jag sover på den, men blir ju knockad nästan hela dagen efteråt. läkaren säger att det kommer gå över, men jag vet inte ännu om jag litar på det. haha.
<3 <3 <3 <3

2012-09-27 @ 16:36:33
URL: http://morkradd.bloggsida.se
Postat av: Katarina

ja, jag har nozinan för att få en lugnande effekt + bättre sömn tillsammans med vanliga sömntabletter. Som någon skrev ovan är det ju väldigt individuellt hur kroppar reagerar på olika mediciner, så jag håller tummarna för att de hjälper för dig. Styrka!

2012-09-30 @ 09:49:27
URL: http://www.attlevalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0