charmen med sveriges psykvård är: __________


det är fint när höstmörkret kryper tätt inpå. jag har klarat av dagens måsten (tvätta, äta, duscha och diska) och nu sitter jag i soffan med det goda snuset. sängen är bäddad med rena sängkläder och jag hoppas på en tidig kväll. men jag kommer antagligen inte kunna somna än på några timmar. är uppe i varv och kan absolut inte slappna av. 

i morgon blir det att ge sig på dammsugningen igen. det behövs när en bor ihop med två håriga damer som fäller i drivor. sedan är helgen planlös. skönt det kan jag tycka. på måndag måste jag till djuraffären och köpa kattsand, har varit påväg dit sedan i fredags, och på onsdag är det dags för öppenpsyk igen. kuratorn har haft en kort semester, så vi har haft ett mindre uppehåll. och jag känner att jag måste älta det här med att bli bollad mellan två läkare med henne. jag känner mig överkörd och sssch:ad. 

jag tände precis en rökelse och tänker krypa upp i soffan framför dålig tv. god kväll.

Kommentarer
Postat av: Jazzy

Det är inte bara psykvården det är fel på, den andra svenska vården är inte så mycket bättre när de får reda på att man är/har varit psykpatient! :(

Hoppas att du & din kurator kan prata ut ordentligt nu efter semestern, för det är viktigt. Och att bollas mellan 2 olika läkare slutar väldigt sällan bra, det bästa är ju att ha 1 fast.

Kramar

Svar: nä. det har du rätt i. har en någon gång haft kontakt med psykvården, så kan det tyvärr "straffa" sig när en kontaktar den vanliga sjukvården. helt sinnes egentligen, en kan liksom inte tro att det är sant.
kram! <3 hoppas att du och magen är vänner.

2012-09-01 @ 23:07:15
URL: http://jazzyjazzy.blogg.se
Postat av: Victoria

Hihihi, den rubriken var den bästa jag någonsin sett, nån gång *fniss* =D

Svar: haha.

2012-09-03 @ 11:36:02
URL: http://morkradd.bloggsida.se
Postat av: ninja

..de bra läkarna är såpass intelligenta att de ser menlösheten med att arbeta under psykiatrins rådande form så de säger upp sig (bra och veta att det fanns bra läkare på mitt sjukhus även om de inte har stannat).

svarade på din rubrik. ja, jag är i bitterheten med hur allt ser ut just nu för mig. en verklig käftsmäll (i metafor) som gav mig synen tillbaka; att det inte kommer att lösa sig.

tänker på dig. kramar

Svar: aaah. du har rätt. de är alltför många bra läkare som lämnar psykvården. och det är förståeligt. verkligen. bara väldigt synd :/
vad är det som inte kommer lösa sig? livet? :/

tusen kramar. <3

2012-09-05 @ 09:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0