konsten att vara läkare.


läkarsamtalet i går då; jag har träffat honom tidigare. sommaren 2010 då jag åkte med poliseskort in till psyk. han gjorde sig rolig över mitt beteende vid det tillfället och det kändes riktigt onödigt. och när vi diskuterade mitt (för tillfället) vilande självskadande beteende valde han att berätta angelina jolies livshistoria för mig. han berättade om hennes uppväxt, hennes självskadebeteende och att hon valt att operera bort sina ärr. väldigt relevant. och när jag berättade om min icke-lust till att hitta på saker - ja, då valde han att berätta om sin gård i dalarna där han har hästar som inte utfodrar sig själva. också det väldigt relevant. 


samtalet varade i drygt en timme tror jag. jag ska få testa circadin/melatonin mot icke-sömnen och förhoppningsvis kan det hjälpa mig. sedan fick jag nya ångestdämpande. den 27 augusti har jag telefontid med min ordinarie läkare och vi ska väl följa upp den nya medicinplanen då. 

nu ordna med ännu en kopp kaffe och försöka piggna till. redan i morgon är det helg igen.

Kommentarer
Postat av: MissManic

Hoppas att den nya kommer att bli bra, så du får sova gott om nätterna <3

2012-08-16 @ 11:43:49
URL: http://www.missmanic.se
Postat av: Lo

Jobbigt när de berättar irrelevanta och ointressanta saker sådär. Som att de tar en för att vara dum i huvudet eller något (?) Vet inte varför.
Hoppas också att medicinerna kommer hjälpa dej. Har hört mycket bra saker om melatonin som ju är kroppens eget sömnhormon.

Kram om du vill

Svar: ja, han berättade om en massa orelevanta saker. han verkade gilla att prata om sig själv. haha.aaa. jag hoppas på att melatonin ska hjälpa mig. låter bra att det redan finns i kroppen, en stoppar ju redan i sig mediciner/kemikalier så det räcker.

<3

2012-08-16 @ 12:46:54
Postat av: hemul

och sen klagar läkarna över att dom blir så stressade och har så mycket att göra att dom inte hinner... Hoppas det blir bra med nya medicinen <3

Svar: ja, haha, läkare är ett säreget släkte alltså.hoppas allt är bra med dig. <3

2012-08-16 @ 14:12:29
URL: http://psykisktinstabil.blogg.se
Postat av: Iron

Circadin är rätt värdelös att sova på:/ tyvärr:( dock blir man lite dåsig och kan lättare slappna av! Lycka till med allt<3

2012-08-17 @ 09:40:29
URL: http://ironexic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0