14.01


att sova fyra timmar i sträck verkar vara det nya här hemma. och vilken skillnad ändå. jag kan somna efter några timmar och när jag vaknar är jag rätt pigg faktiskt. jag tänker att jag veckan ut tar 4 mg circadin och om det bara fortsätter med fyra timmars sömn, så ökar jag dosen med 2 mg på måndag. jag känner ju att jag behöver mer sömn, åtminstone sex timmar i sträck. drömmen vore väl åtta timmar.

jag borde egentligen cykla till apoteket. men känner mig inte alls upplagd för det. jag behöver inte medicinen akut och eventuellt blir det medicinhöjning efter läkarsamtalet på måndag, så jag tänker att jag åtminstone väntar tills dess. jag delade dosetterna i morse och jag har så att jag klarar mig en vecka till. sedan är det tre mediciner som jag behöver nytt recept på, men det tar jag på måndag med läkaren. 

allra mest känner jag för att lägga mig i sängen med boken och snuset. men är rädd för att somna, haha, och då kanske inte kunna sova i natt. jag inser ju att jag hetsar kring sömnen och på så vis kanske förstorar problemen. men det är så fasligt långtråkigt att ligga/sitta vaken nätterna igenom. ångesten får fäste så lätt då. 

istället blir det en kopp kaffe, snus, och iste i soffan. solen skiner, det blåser och småregnar då och då. en fin dag. och än så länge håller sig ångesten på avstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0