13.57


det är varm vår på balkongen. och vi låter balkongdörren stå vidöppen och katterna njuter av solen. jag har lagt på en duk på bordet och plockat ut några fina ljuslyktor att tända på kvällen.

tankarna kretsar kring honom och det onda. jag minns mer och mer för varje dag som går och det är svårt att hantera det på ett sunt sätt. kroppen känns emellanåt inte som min och jag äcklas av allt som varit och är. ryggen är trasig och blodbristen gör mig orkeslös. jag hoppas på medicinändring som i sin tur trollar fram en automatisk viktminskning. jag kräver inte storlek noll. men den kroppen jag saknar och är van vid. den kroppen jag känner igen.

jag ska försöka kombinera med promenader i skogen. för att få upp konditionen och orken. någon gång måste blodbristen försvinna och lämna tillbaka krafterna och motivationen.

en kopp kaffe och några mentholcigaretter i solen på balkongen. tillsammans med katterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0