ja, hejsan.


och nu är allt städ avklarat. hela lägenheten luktar citronsåpa.

jag tänker och snurrar runt i tankarna. jag försöker att ta avstånd från personer/situationer/saker som har med mitt "förflutna" att göra. sådant som innebär detruktivt alkoholdrickande och pillerfester. köpa och sälja tabletter - att ständigt leta efter ett piller som löser problemen. nej tack.

jag försöker att "lita på" psykvården. jag tänker att jag enbart ska ta de mediciner jag är ordinerad och i rätt dos vid rätt klockslag. och det har gått fantastiskt bra. har varit alkohol- och piller-nykter i snart tolv månader. och jag trivs.

visserligen plågas jag dagligen av flashbacks och jag har konstant ångest (mer eller mindre). men jag vet att jag gör rätt. jag känner det. och jag gör det för sirikatten. jag tänker inte leva i dimman när jag har en levande varelse att ta hand om. hon förtjänar allt - och det innebär bl.a. en "mamma" som är klar i sinnet. inga kemiska substanser.

det är min nya livsfilosofi.

Kommentarer
Postat av: Josefine R

Du är så jävla stark! All min kärlek till dig! ♥

2011-06-20 @ 21:03:18
Postat av: Maria

HEJA DIG!!

Du är så himla bäst! <3

2011-06-20 @ 22:56:02
URL: http://yamas79.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0