snurrigt svammel.


åh. det har varit en avslappnad dag. inga mörka moln och ångesten har snällt hållt sig i bakgrunden. jag tror att det till viss del kan bero på nattens goda sömn. det var längesen jag kände mig pigg i både huvud och kropp. tänk vad lite sömn kan göra.
all tvätt är tvättad och den blöta tvätten som hänger på tork i lägenheten luktar fantastiskt. det är de små sakerna som gör det. det inser jag flera gånger om dagen. åtminstone då jag har bra dagar.

i morgon psykolog.
jag har mycket som behöver komma ut och jag hoppas att jag inte stressar upp mig för mycket i morgon - för då blir det bara en massa snurrigt svammel. jag borde sluta med att ha såna hårda krav på mig själv när jag har psykologtid. jag försöker hela tiden att vara balanserad; inte för frisk och inte för sjuk. och det är ju meningslöst - jag inser ju att det inte fungerar att tänka så.
men jag och psykologen pratar om det där - min roll som jag försöker spela under våra samtal. så både jag och psykologen är medvetna om det. på gott och ont i guess.

det får bli en sista kopp kaffe och så ska kvällsmedicinen ner i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0