ring inte mig om ni vill dö.


min rumskamrat från psyket, sommaren 2010, ringde tidigare ikväll. alkoholpåverkad och upprörd. nu skulle hn ta livet av sig. ikväll. notera att vi inte haft någon kontakt sen den sommaren. allt blev väldigt hastigt och lustigt. jag behöver väl knappast berätta att bröstet knöt sig och att magen blev till en stor sten.
i sådana situationer går det inte att tänka överhuvudtaget. allt låser sig och precis allt blir mitt ansvar.
jag valde att ringa psykakuten och mannen som svarade verkade ju lagom skarp. han sa så snällt till mig att "de gör sådär, de vill alltid ringa och berätta för någon". öhm. vilka "de" och menade han verkligen att det skulle få mig att bli mindre hysterisk. jävla idiot. sen skrattade han lite och sa att "nu tar jag över det ansvaret från dig" och avslutade med några "hehe".
men hallå. de verkar ju anställa vem som helst på det där jävla stället.

iaf - min rumskamrat blev hämtad av polisen till slut. det var den kvällen. fy fan.
sluta ring mig om ni vill dö. ring någon annan.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tycker du gjorde helt rätt!

2011-04-13 @ 22:19:24
Postat av: Nina

Klart att du gjorde rätt! Det är dock tragiskt hur personalen dömer ut människor på det sättet. "De" De som är värda mindre uppmärksamhet för att ... ja.. de mår dåligt. Fy på psykiatrin och styrkekramar till dig!

Du är bäst

2011-04-14 @ 09:56:19
URL: http://morbida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0