geranium madness.


mamma har varit här och hjälpt mig att plantera om mina övervintrade pelargoner. det blev flera nya plantor av skott och jag längtar tills de är starka nog att sättas ut på balkongen. yey. det är det lilla som gör det minsann. vi passade på att plantera om några andra träd också - bl.a. mitt kaffeträd som verkligen behövde ny jord och en större kruka.
och mamma hade med sig en ben & jerry´s (strawberry cheesecake) - den har jag precis tryckt i mig. det är sjukligt gott. och tjockisar som jag kan äta sådana grejer till middag - för det spelar liksom ingen roll. har ingen figur att tänka på. den har mina mediciner sparkat i röven.

det självdestruktiva lockar och skrämmer på samma gång. ena stunden tänker jag "gör det" och sen ändrar jag mig. sen "gör det" och "nej, det är inte värt det". har diskuterat med mig själv hela dagen. finns bara gröt i skallen just nu. geggigt och jävligt. men jag överlever - det gör jag ju varje gång.

en kopp kaffe och lite mer pelargon-beundrande. snart är helgen slut och då börjar allvaret. eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0