tjugofjärde december tvåtusentio.


så var det julafton.
jag vaknade av mig själv klockan 09.00, rätt skönt att få vakna av mig själv. jag fungerar dåligt hela dagen om jag måste tvinga mig upp.
jag startar långsamt. är fortfarande sjuklig och så in i helvete täppt OCH snorig på samma gång. fina grejer.

siri är jättelivlig och far runt i lägenheten. fint att någon har energi.
hon ska få lite god lyxmat senare. så att hon har något gott att mumsa på när jag är borta.

och jag ska se till att komma igång med bakningen. tänker baka i pyjamasen faktiskt. det blir alltid så kladdigt när jag bakar - så ingen idé att ta på sig kläder förrän efter jag är klar med mina muffins.
och sen får det bli att ligga i soffan under två eller tre filtar. klockan 15.00 är det dags att vara hos moster. så jag är ute i god tid, hinner med lite soffhäng innan.
behöver ta det lugnt. för det kommer bli så mycket stim och ljud under julaftonsfirandet. det kommer ta på mina krafter att vara fokuserad och kunna hålla koncentrationen under dagen.


GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0