take my shadows for a walk tonight.


dagarna och alla deras timmar försvinner i en faslig fart. jag hamnar som oftast inte utanför lägenhetens dörrar. men så får det vara. jag har lämnat det tvånget bakom mig. det jag prioriterar nu är balans - hitta min balans. sen tar det alltid en stund för mig att landa i vardagen efter en inläggning på psyk. eller så är det tvärtom. att det är så förbannat svårt att säga hej då till vardagen och sedan behöva säga hej till låsta dörrar och läkare med konstiga skor. sedan när jag väl kommer hem är jag som nykär i mitt hem och min vardag igen. så tror jag. det låter mer som jag.

i morgon staden vid havet - aktivitetsgrupp på psykrehab och sedan psykologen. jag har fyllt på mobilen med bra bättre bäst musik och ser fram emot den lugna, men rätt oinspirerande, bussresan dit och tillbaka. 

och - förresten. min ena, den stora, fredskalla har två vita blommor på gång. sist den blommade, blev den enda blomman totalt misshandlad av katterna. så jag hann inte njuta så vidare länge. men den här gången ska och vill jag ha blommorna för mig själv. och jag väntar in vintern - då tre av mina orkidéer alltid blommar. vardagslyckan, ni vet. 

Kommentarer
Postat av: Eriiza

Hej!
Varit så urdålig på att läsa bloggar det senaste p.g.a
allt jobbande och stressen.

Men hur är det med dig? =)

Svar: åh, hej! :)har själv varit pinsamt dålig på att läsa bloggar. så har nog en del att läsa ifatt hos dig också. hoppas allt är bra med dig. här är tidig morgon och det är jag, kaffe och snus.
Jackie

2013-09-16 @ 13:44:17
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Nja, här är det skit för det mesta, skrev precis om
det i mitt senaste inlägg.. =/

Hur mår du?

Svar: ja, läste det :/ att fira ett år snart är stort. asgrymt av dig!
här är det ganska bra. trött i huvudet, men vilat en stund iaf.
Jackie

2013-09-17 @ 14:46:32
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Jo, arbetsmoralen står i vägen för rakbladen. =P

Jasså? Varför så trött? =(

Svar: men det är ju jättebra - ett stort friskhetstecken! :D och så härligt att läsa om att du får fler och fler jobb.
sover så dåligt, plus ångesten som alltid har en tendens att trötta ut en. men nu börjar jag sakta piggna till. :)
Jackie

2013-09-17 @ 19:55:44
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Jo, det är ju bara jobben som får mig att motstå rakblad,
andra dagar får jag hålla mig till alkohol och piller.. =/

Vad skönt, hoppas det fortsätter gå uppåt för dig,
och inte gå tillbaka till konstant ångest och sömnlöshet! <3

Svar: alkohol och piller är ju absolut en minst lika dålig lösning. men det vet jag att du redan vet. <3 hur funkar det med läkarkontakt och så nu då, har det löst sig? <3
Jackie

2013-09-18 @ 11:19:20
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Jo, det är det, men jag får i alla fall inga synliga
ärr, eller färska sår som kostar mig ett jobb.
Läkarkontakten är ju ingen alls egentligen, men jag
får medicinen jag skall ha nu.
Under sommaren så var hon på semester, och då gick
precis allt åt helvete, vid behovs-medicinen och apodosen..
Men nu är hon tillbaka, och det verkar fungera hittills
som det skall..

Skrev precis kort om det i mitt senaste inlägg.

Svar: okej. men skönt att det fungerar för tillfället iaf :) <3
Jackie

2013-09-18 @ 12:01:16
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

För tillfället..
Men sedan har jag ju en massa annat shit som ställer
till det istället.. =/

Svar: ja, alltid är det ju något :( <3
Jackie

2013-09-18 @ 17:59:03
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Jo... Skrev precis om en del skit..
Orkar knappt existera..

Svar: ja, usch :( läste det. <3
Jackie

2013-09-26 @ 14:46:10
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Lade upp ett videoinlägg igår kväll också, det bidrar
till en enorm del till varför mitt mående ser ut som det gör just nu..

Svar: <3 <3 <3
Jackie

2013-09-27 @ 13:17:34
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0