dagens ris:


jag blir nästan alltid utfrågad om mina höga doser på apoteket. de tror alltid att läkaren har skrivit fel och tar mig för en idiot. jag försöker förklara med min lugna röst att jag är högtolerant och därför behöver höga doser av mina mediciner. men eftersom de ser vilka mediciner jag äter och varför - så tror de mig sällan. det gör mig ofta väldigt arg och faktiskt lite ledsen. de har ingen rätt att ifrågasätta mig och nästa gång ska jag våga säga det högt.

men annars - dagen har spenderats utomhus på en bänk framför en scen med dansmusik.

Kommentarer
Postat av: Lo

Mhm, störigt när man inte blir tagen för en fullt kapabel person när man tar vissa mediciner.

Just vissa apotek är svåra med sånt har jag märkt.

Tycker det är bra att du tänker säja ifrån nästa gång.

2012-05-18 @ 23:27:23
Postat av: Ninja

våga det nästa gång! står bakom det hela, du har rätt, de har ingen rätt till att ifrågasätta. visst de har en viss rätt att höra sig för men inte under alla former.

[håller tummar och tår för att de ska vara tysta för all framtid och håller mina tummar och tår för dig om de inte är det, skulle göra så jag med tillslut, säga ifrån]

2012-05-19 @ 09:36:22
URL: http://ingrodd.blogspot.se/
Postat av: Josefine R

Alltså det är ju helt sinnes! Hur fan kan dom ifrågasätta så? Så jävla oprofessionellt!

2012-05-19 @ 14:56:19
Postat av: Jackie - Livet med mina egna ord

ja. alltså. nu är jag så van vid att de frågar mig om jag VET hur mycket jag får ta av medicinen och så klickar de ofta upp fass.se för att visa mig vilka riktlinjer som står där.



så tröttsamt.

2012-05-19 @ 21:23:11
URL: http://sockerkyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0