att somna till åskan.


jag kom i säng sent i går, runt klockan 02.00. och lagom till att jag släckte lampan började det blixtra utanför. helt utan åskdån. det var faktiskt lugnande att ligga i mörkret och se hur himlen lyste upp emellanåt. och efter en stund kom åskan och tog över. jag gillar när det smäller och blixtrar - jag får fatt på verkligheten då och har därför svårt att tappa bort mig själv.

jag minns inte hur eller när jag somnade - faktiskt riktigt skönt att inte behöva ligga och snurra runt bland lakanen. jag har suttit i soffan hela dagen. jag orkar ingenting annat. det är en dålig dag med elak ångest och verklighetssvårigheter. jag dricker mitt kaffe och lyssnar på utanförljuden som tar sig in genom den öppna balkongdörren. 

Kommentarer
Postat av: Victoria

Hade också åska igårnatt. Tror faktiskt att blixten slog ner två gånger nånstans. Eller så var det nån galning som sköt med muskedunder =)

Hoppas du kan sova bra inatt!
Kram <3

2012-07-01 @ 00:34:40
URL: http://morkradd.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0