jag borde köpa koffeintabletter.


det är alldeles för varmt. i den här värmen trivs inte jag. på balkongen är det 33° och jag rinner bort i soffan. huvudvärk och jag sitter halvnaken på balkongen och röker. katterna dricker litervis med vatten och jag ser hur orkeslösa även de blir av värmen. de ligger innanför balkongdörren och orkar knappt röra sig.

men sommar är fint. absolut. bara inte på det här viset. det räcker med 20° och lite vind. det går ju inte att dricka kaffe i den här värmen och energidrycken efterlämnar en sötsliskig bismak i munnen. 

och nu undrar ni vad jag gör när jag inte gnäller. jo. jag plockar och styr här hemma. skriver ner viktiga tankar på första bästa papper. jag dricker kaffe trots värmen och snusar och röker om vartannat. jag ger katterna gott godis och själv äter jag en lakritspipa då och då. jag tänder en rökelse och pillar på pillerburken.

Kommentarer
Postat av: MissManic

Åh, pust å stön. Jag trivs inte heller i denna värme, man orkar ju inte göra någonting..


Svar: nä. orken är verkligen som bortblåst! :O

2012-07-26 @ 19:46:24
URL: http://www.missmanic.se
Postat av: Lo

Ja, jobbigt! Jag är inte heller något fan av denna värme. Inte när man går omkring hemma. :-p

Hoppas det blir svalare snart så att tankarna blir klarare.
*kram*

Svar: nä. hua. i dag har det varit hemskt tycker jag. okej - det är skönt med värme. men i dag är det bara fuktigt och otäckt. en får knappt luft. bläk! ;)
kram!

2012-07-27 @ 14:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0