pissed, febrig och fett hår.


att sitta här hemma med en förjävlig förkylning gör att jag tänker väldigt mycket. tänker på många saker. på allt och ingenting.
hur stor plats har jag rätt att ta med min psykiska ohälsa? ska jag i första hand se till att jag inte gör någon besvärad, eller tvärtom. ska kanske min omgivning vara mer lyhörd - kanske välja sina ord och samtalsämnen när jag är i närheten.
min situation är absolut ingen hemlighet. men jag råkar fortfarande ut för tusen knytnävsslag i magen när jag umgås med mina närmsta.
och jag är ärligt talat trött. så förbannat trött på andras skitsnack om patetiska saker som bara gör mig pissed.
och förbannat trött är jag också på att inga öron eller famnar är öppna för mig. stängt och låst all the way.
om ni känner er obekväma pga mina ord, erfaranheter och tankar - tänk er då in i min situation; jag umgås med skiten vareviga dag. i mina drömmar sker det om och om och om och om igen.
ett högljutt eko - dag ut och dag in.

jag säger inte att jag inte ställer upp för er.
men när ska vi vända på det?

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vännen, du ska ta precis så mycket plats du vill och behöver. Du behöver sätta dig själv främst, ohälsa eller inte. Blir någon besvärad är det inte ditt problem. Och du, mina öron och min famn är öppen! Kram!

2011-01-11 @ 18:14:18
Postat av: Josefine R

Hmm... Skitviktiga tankar... Men skitsvårt o veta vart man ska dra gränsen. Det är ju i slutändan helt upp till dig vad du vill göra. Sen tycker jag att man alltid har rätt att ställa lite krav på sin omgivning. Annars kommer man ingenvart. Gör det gärna på mig också! ♥

2011-01-11 @ 19:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0