14.59


sömntabletterna finns i min dosett igen. och vilken skillnad - igår kväll blev jag trött och efter lite snurrande mellan lakan och täcke så kunde jag somna.
det märks att jag varit utan sömntabletterna ett kort tag, för jag sov rätt länge idag. men skönt var det. och jag tänker att jag förtjänade det. sova länge alltså.

igår hade jag äntligen psykologtid, efter ett långt juluppehåll.
det gick bra. lite rostigt i början, men det lossnade rätt kvickt. det var en hel del att prata om och jag gick därifrån med många tankar att reda i.
fredag nästa vecka är det dags igen. yey.

var bara hemma igår. det var skönt. jag behövde faktiskt det. slirade runt i lägenheten mest. plockade lite och umgicks med sirikatten.
tog även tag i håret. slängde i färg. och så passade jag på att färga ögonbrynen också. vet aldrig riktigt om det blir någon skillnad, har svårt att se. men litegrann iaf. har ju från början ganska mörka ögonbryn.
men håret blev bra mycket fräschare. det var verkligen dassigt innan.

sitter och väntar på att mamma ska sluta jobbet. då ska vi mötas på willys och handla. jag behöver fylla upp skåpen lite. grönsaker, frukt och knäckebröd. det är ungefär det jag lever på. vet inte hur jag ska göra för att kunna jaga ifatt aptiten.
och så allt kaffe jag häver i mig. ska kanske försöka dra ner lite på det. dricker ju lätt tre koppar på raken utan problem. så det blir ju i genomsnitt nio koppar om dagen. minst iaf. är det mycket kaffe, för mycket? jag vet inte.

sen blir det att gå till nicole och frank senare idag.
måste se hur lilla valpen har det där borta vid kyrkan. och så dricka kaffe med finsyster nicole också.
tror att det kommer få mig bättre humör också. har fastnat i tankegyttjan och ångesten åker snålskjuts på det. förbannade ångest. leave me alone.

Kommentarer
Postat av: Maria

Nja, du skulle lätt passa in bland oss förskolelärare med den mängden kaffe ;)



Men för mycket kaffe kan hindra aptiten, nu kommer jag inte ihåg varför det är så.. men vet att många använder kaffe som medel just för att dämpa aptiten för att gå ner i vikt (men det är ju såklart inte särskilt hälosamt). Så att dra ner på kaffet kan vara en bra idé för att öka matlusten :)

2011-01-20 @ 15:21:56
Postat av: Josefine R

Alltså jag tycker 9 koppar är massa... Jag dricker max 4, oftast 2-3. Men det är ju jag. Det beror väl lite på hur du mår av kaffet liksom. Jag hade inte klarat 9 koppar. Never. Min mage hade... jaa...

2011-01-20 @ 21:52:19
Postat av: Ulrika

sov rätt länge? ;)

2011-01-20 @ 22:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0