re:


Anonym om jag, lush, sirikatten och badkaret:

Hej, vore spännande om du ville/orkade betätta hela eller delar av din historia någpn gång. Typ när du började må dåligt, varför, bakgrund. Och varför du kallar dig, Jackie, det är väl inte ditt "namn"? Det är ett fint namn i alla fall, men jag blir nyfiken. Varför just Jackie?
Hoppas du inte tar illa upp.



åh. "min historia". nej. den orkar jag inte berätta. det är alldeles för svårt. min situation nu däremot; enklare att berätta om. jag blev sexuellt utnyttjad som barn. och det är där jag är nu. fortfarande. bearbeta skiten plus självskadeproblematik, ångest, psyk, sömnproblem, diagnoser, terapi, rehabilitering, mediciner, missbruk, självmordstankar och hela baletten.

och jo. faktiskt är mitt namn jackie. det är ingenting som jag bara kallar mig. antingen känner du mig sedan innan - eller så är du bara konstig som reagerar så på mitt namn.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

och för mig, är du världens bästa Jackie <3

2011-12-22 @ 05:46:43
Postat av: Emma Andersson

för mig är du den finaste människa som finns! man behöver inte berätta sin historia. för den behöver inte hela världen veta om heller. det kan du hålla för dig själv, dom närmaste vet och det räcker. alla behöver inte veta det förflutna. för jag vet att du vill lägga det bakom dig. och en dag kommer du vara frisk hjärtat mitt! <3

2011-12-23 @ 16:06:36
URL: http://emmautanh.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej, tack för svaret. Jovisst känner jag till dig på håll. Vet att du kallat dig E tidigare, jag undrar fortfarande vilket namn du är "döpt" till (om du är döpt, och dopet är ju bara en kristen ritual.), alltså vilket namn dina föräldrar bestämde att du skulle ha. Har du bytt namn? Jag är bara nyfiken, menar inget illa. Minns att du var så himla söt i högstadiet, med ditt svarta hår. Du såg så snäll ut alltid - men jag vågade inte ta reda på om du var det... ;)

2011-12-28 @ 22:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0