and mountains make me nauseous.


ljuset utanför lurar mig. jag har verkligen inte vant mig vid att det är ljusare ute nu för tiden. fick en chock när jag kollade klockan och insåg att det redan var tid för kvällsmedicinen - alltså var klockan 20.00. helt sinnes. men absolut inte att jag klagar på ljuset - jag välkomnar det gladeligen. men lite ovant som sagt.

annars njuter jag av den nystädade lägenheten. alltid lika fint när det är gjort. och så himla värt det. trots ond rygg och klumpig dammsugare. ett badrum som luktar såpa och en tom och ren diskbänk är bra grejer.
i morgon blir det att tvätta. och för första gången på länge så ser jag fram emot det. kanske försöker mörkret säga adjö och lämnar plats åt orken och motivationen. en kan ju hoppas.

tänker avsluta kvällen med ett varmt bad och sen krypa ner mellan sängens rena lakan tillsammans med snuset, sirikatten och boken. men inte riktigt än. tänker sitta kvar i soffan en stund till. och spela cocorosies smokey taboo på repat.

Kommentarer
Postat av: hanna

finns få saker som får mig att må så bra nuförtiden som ett städat hem. blir orolig i hela kroppen när det är smutsigt.

2011-04-13 @ 01:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0