karusellen.


dagen har verkligen varit upp och ner. hit och dit. ett himla irr och snurr.
men nu - efter att ha hängt in lite torr tvätt i garderoben, vattnat träden, hällt upp diskvatten och tagit en kaffe och cigg på balkongen - nu tänker jag trotsa karusellen och tvinga fram lugnet.
har tänt så många ljus och smålampor som går här hemma. mjukt och varmt ljus. helt underbart.
köpte faktiskt en ny "lampa" på loppis idag. en bukett gula plasttulpaner med små lampor inuti själva blommorna. jag älskar dem! de fick stå i en glasvas, som jag hittade hemma hos mamma, på golvet bredvid/framför tvn. bredvid min misshandlade hibiskus som faktiskt börjar ta sig.

efter disken blir det ett bad. förhoppningsvis har jag ro nog i kroppen att ligga kvar ett litet tag. får ta med mig boken och några clementiner. och självklart snuset.
tänker ta kvällsmedicinen en halvtimme tidigare. det kan hjälpa mig att landa. men egentligen är det inte ångest som härjar - det är bara att minsta lilla pulsslag känns. det känns som om att varenda blodåder för med sig darrningar - rätt in i hjärtat.
eller jag vet inte. kan inte förklara. men tänker bara det att jag inte mår dåligt direkt - mår bara lite underligt. äsch. skitsamma. får ingen ordning på orden just nu. vi lämnar det.

på schemat imorgon;
klockan 09.00 blåsa plus antabus på hälsocentralen.
klockan 10.06 ta tåget in till vimmerby.
klockan 11.15 psykologtid.
klockan 12.27 ta bussen hem.

det där är iofs bara början på dagen. jag vet inte vad som händer mer. vi får se.
nu disken sen badet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0