snöänglar i skogen och en gammal nästan-våldtäkt.


har varit ute och lufsat en timme i den snöiga skogen. fann flera helt orörda stigar. underbart. jag slängde mig även ner och gjorde en snöängel. absolut inte något jag ångrar. 

påväg hemåt slår det mig att jag befinner mig nästan exakt där jag var ett knytnävsslag ifrån att bli våldtagen. det var första skoldagen i nian. blev tvingad ner i diket och sedan in i skogen. egentligen är det mest fragment. men hade jag inte slängt fram höger knytnäve - ja, vem vet. jag sprang hela vägen hem.

berättade för mamma som ringde pappa som var på jobbet, tror jag. minnet, ni vet. men något jag verkligen minns är att innan jag och pappa åkte till polisen så bytte jag kläder; från svarta långbyxor och svart långärmad tröja - till kort kjol och urringat linne. hur skulle polisen annars tro på mina ord*.

*ärendet lades ner. direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0