frånvaron.


ett allvarligt självmordsförsök ledde till en resa på både iva och medicin. sedan psyk och lpt sedan den 26 oktober och läget är i princip likadant även idag. men nu är jag åtminstone hemma på permission (24-29 december), men det känns dubbelt. fantastiskt fint att vara hemma med mina katter och mitt hem. men också skrämmande att jag ska fucka upp det.

har sovit bort 1½ dygn - men nu är jag uppe och har fått lite gjort. bl.a. skurat badrummet. i morgon blir det att dammsuga, torka golven, raka huvudet, duscha, bädda rent i sängen och annat plock. sedan bara försöka njuta av friheten till 100%.

firade min 29-årsdag på avdelningen och kommer även fira nyår där. men faktiskt gör det mig ingenting. två dagar som vilka andra som helst. vill bara bli av med tvångsvården, komma igång med min dbt (som verkligen inte fungerat alls) och kunna hantera ett liv här hemma. ett åtminstone mindre (själv)destruktivt liv.

har under min tid på psyk förlorat två fantastiska och älskade människor i självmord.
den brutala smärtan och saknaden.

Kommentarer
Postat av: MissManic

Inga med självmordsförsök om jag får bestämma, men jag antar - vill du så lyckas du. Och den vetskapen gör ondare än du kan ana :'(

Svar: älskar dig! det glömmer du aldrig, ok?! <3
Jackie

2014-12-26 @ 23:38:28
URL: http://missmanic.se
Postat av: Anonym

Älskar dig!💖

2014-12-27 @ 09:24:13
Postat av: vardagsninjan

<3

Svar: <3
Jackie

2014-12-27 @ 10:21:43
URL: http://radiotystnaden.blogspot.se/
Postat av: MissManic

Ska aldrig glömma det, inte så länge jag lever ♥

2015-01-17 @ 16:13:34
URL: http://missmanic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0