du säger att jag knäcker dig.


nästa vecka kommer se annorlunda ut än vad mina veckor annars brukar göra; ingen mer aktivitetsgrupp på tisdagar, utan nu blir det istället utåtriktad aktivitetsgrupp på torsdagar. har även flyttat psykologtiden till torsdagar, för att det ska bli mindre resande för mig. bussen till staden vid havet tar en och en halv timme. och i november drar socialträningsgruppen igång. den kommer pågå i tio veckor, vid två tillfällen varje vecka. jag har gått i den innan, men nu är upplägget lite annorlunda. så det ser jag fram emot.

annars är det blandat lugn och kaos. jag försäker rikta min energi och uppmärksamhet på det färgglada som finns i mitt liv - men ibland är det alldeles för svårt. särskilt då energitjuvar hängar kvar som iglar. sedan har jag satt mycket på paus. det som tar utan att ge - det får stå bakom ridån så länge.

Kommentarer
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Energitjuvarna skall bort. Kasta dem bland återvinningen så tar sig andra hand om dem.

Svar: åh. det bästa jag hört på länge! :)
Jackie

2013-10-07 @ 01:26:19
URL: http://www.wiilow.blogg.se
Postat av: Violent

En & en halv timme?! Det skulle nog få mig att ställa in många gånger...

Bra med grupper! Fattar inte att jag aldrig blivit erbjuden något sådant, åtta år inom psyk liksom. Vad innebär utåtriktad aktivitetsgrupp? Kram!

Svar: jo. men som tur är så nästan älskar jag att åka buss. väldigt lugnande för mig. men visst är det drygt att behöva vara borta en hel dag, i princip, bara för att gå i en grupp i två timmar. men men.
ja, jag visste inte ens att sådant fanns. jag fick tips om att kontakta arbetsterapeuten på min psyk.öppenvård när jag ville ha ett bolltäcke. och så genom henne fick jag reda på att psykrehab har olika gruppaktiviteter osv. lite gott och blandat som en kan välja bland.

den utåtriktade aktivitetsgruppen innebär att vi i grupp ska ut i samhället och göra saker som en annars har svårt att göra på egen hand. sist/första gången blev det en promenad för att kolla lite vad som fanns att göra - t.ex. en hälsoslinga att gå som är 6-7 km. sedan har jag tvingat fram att vi ska till katthemmet på studiebesök ;)

kramar!
Jackie

2013-10-18 @ 14:47:29
URL: http://violentmoreviolent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0