skänk en slant, till en fattig psykotant.


som vanligt varje gång aktivitetsersättningen hamnar på kontot - så loggar jag in på apoteket.se för att beställa och betala mina mediciner som jag behöver, för att sedan hämta dem på närmsta apotek. väldigt smidigt när en avskyr köer, har dåligt minne och inte orkar med strul live på ett apotek. plus att flera av mina mediciner sällan finns på lager. 

och så sitter en där och scrollar upp och ner för att välja ut vilka mediciner som måste prioriteras denna månad. det är priser, olika tillverkare och med eller utan förmån. den här gången hamnade slutsumman åtminstone precis under tusenkronan. visserligen har jag en låda i köket (ni behöver inte intox-nojja) med mina läkemedel i och där i finns det gott om vissa mediciner. men det är de som är "billiga", ingår i högkostnadsskyddet och som jag får i storpack. psykofarmaka-gnäll avslutat. kom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0