borttappad sömn och ett sinnes psykologsamtal.


jag somnar och sover sedan mina tre timmar - vaknar och kan inte slappna av och somna om. försökte med flera knep, men blev att tända lampan, prata med katterna och upp mot det koffeinfria kaffet och cigaretterna på balkongen. det är ett lugn i kroppen och det tackar vi för. 

sessionen hos psykologen igår vart helt omänsklig kändes det som. fick sådant ångestpåslag att jag fick ont i axlar, käke och huvud. jag vill gärna rymma när det blir för jobbigt - men min psykolog är envis och låter sig inte luras. på gott och ont, visserligen. men nu har jag landat i det vi arbetade med igår och vågar i små korta stunder känna en liten uns av stolthet över det arbete jag gör. men det är svårt - självkritisk är min trygghet. följt av skuld, skam och besvikelse. 

och bussförbindelsen hem strulade och jag missade bussen hem enbart p.g.a. att länstrafiken fuckade sig. jag blev vansinnig, skrek en stund, sa "din jävel" och gick sedan av bussen. som tur var kunde pappa hämta mig i grannstaden, så att jag slapp vänta i det kyliga duggregnet i en timme på nästa buss. och när jag kom hem, öppnade ytterdörren och möttes av två pälsklingar släppte ilskan och vi satt en god stund i hallen och pratade och gosade. 

Kommentarer
Postat av: Nina

Som jag känner igen mig. Ja det är väl meningen att det skall kännas med dessa psykologsamtal….. Jag förstår vad du menar med att självkritisk är din trygghet. MEN så stark du är! Du är fantastisk! Kram <3 <3

Svar: tack. dina ord känns. <3 och styrkan delar jag med dig, förstår du! :) <3
Jackie

2013-11-01 @ 09:00:15
URL: http://www.firellia1.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0