jag gjorde valen för min egen skull.


jag har spenderat dagen på psykakuten. suck. kuratorn ansåg att jag skulle åka dit direkt efter vårt samtal - och det gjorde jag. läkaren där ville absolut att jag skulle läggas in direkt, men jag vägrade. jag pallar inte en inläggning. får panik av slutenpsyk. men han stod fast vid sin sak; inläggning eller skickas hem och bli galen av sömbristen, haha. han sa att jag såg jagad ut och undrade om jag verkligen skulle klara mig själv hemma. 

efter ett väldigt långt samtal med läkaren valde jag ändå att åka hem. det är hemma jag vill vara. trots knytnävsångest och insomnia. läkaren dubblade min dos nozinan (från 75 mg till 150 mg) och valde även att höja min behovsmedicin. alltid något.

jag var hemma runt klockan 19.00 och hade då varit vaken i drygt 36 timmar. jag klämde i mig en sallad och sedan gick jag och la mig. i fyra timmar fick jag sova - sedan vaknade jag och kunde inte somna om. jag har elak ångest och det sprakar i huvudet. det är inte meningen att livet ska vara såhär. men - jag vägrar fortfarande en inläggning.

Kommentarer
Postat av: MissManic

Finaste du, jag förstår inte att du vägrar - fast det är väl för att jag själv finner en sorts ro de första dagarna när jag läggs in.
Du Måste snart få riktig hjälp med din sömn.
Varma kramar <3

Svar: jag finner ju inte den där ron när jag läggs in. den dyker upp som panik och ångest istället. :/
kramar tillbaka. <3
Jackie

2013-01-05 @ 09:01:34
URL: http://missmanic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0