hej emotionellt instabil personlighetsstörning.


alltså. dagens läkarsamtal. för det första har jag tydligen emotionellt instabil personlighets-störning (även kallat borderline). tack för att ni väljer att inte berätta för mig vilka stämplar ni sätter på mig. och för det andra anser även läkaren att jag kanske inte bör gå till min kurator så ofta som en gång i veckan. antagligen för att även han anser att jag inte gör några framsteg. tack. 

tänk er att den somatiska vården fungerade likadant; "nu är det ju så att du inte blir bättre
i din reumatism - så tyvärr kan du inte fortsätta få vård. hej då."

jag är pissed as fuck. jag är trött. och jag känner mig så jävla värdelös. hopplös. hjälplös.

Kommentarer
Postat av: Jazzy

Jag har ju oxå den diagnosen, men många gånger får jag känslan av att "alla" får den, för hur många har inte Borderline nu för tiden?! :O Jag säger inte att du inte har det, verkligen inte, det hoppas jag du förstår. <3

Tänk att det ska vara sån skillnad på psykiskt- resp fysisk vård, det är helt galet. Och att säga att du inte bör gå till din kurator så ofta, ja, jag vet inte vad jag ska säga...Helt sjukt.

Även om det är allt annat än lätt så hoppas jag att du tar dig igenom allt & går vidare, trots läkarens "dom". Du är inte alls värdelös, du är en otroligt fin & under människa som förtjänar det allra bästa! <3

Svar: jo, men jag tänker lite likadant. och jag ärligt talat faktiskt inte se hur jag kan uppfylla kriterierna för borderline. men men. orka bråka om det. det är ju bara ett ord på ett papper.
jag är ärligt talat så trött på psykvården. den är så skev och det finns inga resurser. en tappas bort och jag känner mig mest i vägen med mina problem. som om att jag stör och irriterar med min löjliga ångest, fjortis-sjävlskadande och uttjatade sömnproblem.

och tack för de fina orden. de betyder mycket. <3
Jackie

2013-01-29 @ 15:54:23
URL: http://jazzyjazzy.blogg.se
Postat av: Victoria

Jag tycker att om du inte gör så mycket framsteg så borde du väl gå två gånger i veckan, alternativt byta behandlingsmetod? Kan väl inte tänka mig att du kommer att göra större framsteg om du får mindre vård...?
Kram <3 Du är inte värdelös. Och inte hopplös. Inte inte inte! <3 <3 <3

Svar: ja. alltså, jag tänker detsamma. men är lite för skraj för att säga det öppet. känns som om att jag bara kräver och kräver utan att ha rätt till det. :/
tack! <3

(och - jag kan inte kommentera på din wordpress-blogg för jag har tydligen ett konto där med min mailadress, men minns inte lösenordet. så ja... :/ men ska jag kolla om jag kanske kan lösa det. jag är där och läser iaf! <3 finkorv!)
Jackie

2013-01-29 @ 15:56:51
URL: http://morkradd.wordpress.com
Postat av: Nicole (och Frank)

Får fan ta det här i egna händer, ska träffa Anne på fredag ska ta å prata med henne. såhär kan det inte fortsätta!
Vi älskar dig <3

Svar: älskade du. du behöver inte kriga för mig. bara du finns här bredvid. <3
Jackie

2013-01-29 @ 17:20:11
URL: http://verklighet-forts.blogspot.se/
Postat av: Marie

Har jue sagt vad jag tycker redan till dig och finns här alltid alltid <3 kraaaaaam

Svar: tack finaste du! <3 <3 <3
Jackie

2013-01-29 @ 20:14:04
URL: http://Missindependent84.bloggplatsen.se
Postat av: inzi

Tycker du ska låta dem kriga för dig om de vill
jag blir så paff att jag själv känt impulsen att vilja ringa din mottagning (jo, jo jag vet inte vart det är eller så.. men den ilskan och impulsen säger mig - agera!)

själv har jag inte gjort några framsteg under psykiatrins vård under de 19 år de har haft mig som patient.. jag har missat otaliga besök och dissat alla psykologer och samtalspersoner
de har testat så många mediciner på mig att tja, jag har intyg där det står att alla metoder har visat sig inte fundera på mig och så gick det till när jag blev sjukpensionär som 34-åring
men de har aldrig vägrat mig vård för det! de har snarare alltid varit på mig om mina svårigheter att komma på möten etc
man brukar i sverige inte kassera människor förrän de är 75 år - och det är skandal bara det

jag tycker att du ska ta med dig någon om du själv inte riktigt känner att du klarar att ta upp det med dem.. jag kan förstå att det är tufft ibland
men de har INGEN rätt att behandla dig som mindre värd av vård och rätten till att bli bättre

Svar: tack för de kloka orden. jag känner bara att jag själv inte orka kriga längre. öppenpsyk här verkar ju ha gett upp, eller något. men att ta med någon, det lät som en bra idé. <3
Jackie

2013-01-30 @ 02:33:08
URL: http://sistersheavilyarmed.blogspot.se
Postat av: Victoria

Upptäckte att jag har haft "fel" inställningar för kommentatorsfunktionen. Nu har jag ändrat så att man inte behöver vara inloggad för att lämna kommentarer.
Kram <3

Svar: yey. perfa! :)
Jackie

2013-01-31 @ 05:23:22
URL: http://morkradd.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0