depression och hitte-på-ångest.


det verkar som om att jag har gått ner i en depression igen. ligger i sängen (eller soffan) hela dagarna och gråter över allt och ingenting. och - jag kan egentligen inte gråta. har aldrig kunnat. jag orkar ingenting. att duscha känns som ett livsprojekt och deodorant och borsta tänderna är som grekiska för mig. alltså - jag är otroligt fräsch.

samtidigt får jag saker gjorda. jag bäddar sängen varje dag, ser till så att katterna har allt som de ska ha, dammsuger då och då och ikväll har jag rensat golvbrunnen under badkaret. jag är bara så ledsen, ångestfylld och livstrött. 

och de otroligt generösa läkarna på öppenpsyk har ordinerat behovsmedicin en tablett vid behov - max två gånger i veckan. jag ska alltså på egen hand räkna ut vilka fem dagar jag nätt och jämnt ska kunna överleva utan ångestdämpande. jag är så jävla förbannat trött och ledsen på att bli behandlad som låtsas-sjuk. de på öppenpsyk verkar ju på allvar tro att jag har hitte-på-ångest. 

men mitt i all pinsam psykvård har jag världens bästa arbetsterapeut. jag fann en sådan ro i kroppen i tisdags efter vårat samtal. någon som tror på en och faktiskt ser en. lyssnar och engagerar sig. tack

Kommentarer
Postat av: hemul

Känner igen det där att inte bli trodd på. Så var det först med mina röster, dom frågade mycket VART jag läst om symptomen på psykoser och vad min inspiration till det hela kom ifrån...men det låter jättebra att du ändå har din arbetsterapeut som verkligen lyssnar <3

Svar: men va?! det låter ju helt sjukt! psykvården är ett stort skämt många gånger, så ledsamt :( hoppas att du fått bättre hjälp med dina röster efter det.
<3
Jackie

2013-02-23 @ 02:01:50
URL: http://psykisktinstabil.blogg.se
Postat av: MissManic

Stor kram!! Jag blir mållös av att läsa hur psyk behandlar dig <3

Svar: tack. och massa kramar tillbaka! <3
Jackie

2013-02-23 @ 03:58:12
URL: http://missmanic.se
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Psykiatrin slutar aldrig att förvåna. De kan vara bra där innanför väggarna och de kan också vara fruktansvärt elaka där innanför väggarna.

Vad härligt att du hittat en bra Aterapeut - det är du värd. Kram och kämpa på!

Svar: tack för dina fina ord. de stärker mig, verkligen. <3 kram.
Jackie

2013-02-24 @ 03:00:39
URL: http://wiilow.blogg.se
Postat av: Lo

<3 Oerhört hemskt att du ska bli behandlad så.
Verkar som det är vanligt inom psyk. Fruktansvärt, man är ju så utsatt och i behov av hjälp.
Kram!

Svar: kramar! <3
Jackie

2013-02-24 @ 11:31:55
Postat av: Victoria

Jävla depression fkpo#&!nso¤&shöf!! lämna min finkorv ifred!

När jag var ung och fick Stesolid utskrivet så fick jag ta tre tabletter i veckan. Hm, jag förstår att de vill vara restriktiva med benzo men någon insikt om att man i perioder behöver rejält med ångestlindring borde de väl ha =S
Men tack och lov för fina arbetsterapeuter!

Jag är så glad att jag har en bra läkare i öppenvården, som lyssnar och tar mig på allvar. Och, hör och häpna: jag har fått träffa just henne vid varenda samtal i ETT ÅR! Whoooaaa för kontinuitet =)

Massor med kramar till dig <3

Svar: ja, det är ju sobril jag äter. och jag är helt införstådd med riskerna när det kommer till benso, absolut. vilket jag sa till herr läkare. och bad bad om typ lergigan (eller något annat mildare), men icke, det skulle inte hjälpa mig sa herr läkare då. SUCK!
tusen kramar. finaste finkorv! <3
Jackie

2013-02-24 @ 15:29:22
URL: http://morkradd.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0