nog är vi värda allt det vackra och färgglada ändå.


det finns så mycket som inte är okej att prata högt om, erfarenheter som är tabu och känslor som inte bör finnas. jag går runt med allt möjligt - dåtid, nutid, framtid. men ingenting som faktiskt är på riktigt, tydligen. jag vill inte ens tänka på hur många fler som har hamnat i exakt samma dike som jag, och som även de blir ignorerade.

men att samtidigt kunna avdramatisera trauman genom humor tänker jag är viktigt. inte för att skoja bort det, göra det till nonsens - mer för att kunna hantera det och attackera det från flera håll. som att ha tusen ögon. jag och nina pratar om allt och ingenting - i olika stämningslägen. om allvarligt trasigt inuti och om magknipsskrattande filmidéer. något jag aldrig trodde kunde ske - ett sådant möte med en annan människa. 

de som vet säger att det är nyårsafton i morgon. jahopp. alltså blir det sovkläder och göra ingenting. så skönt. jag orkar inte mer än så. vara hemma själv med katterna (inte ensam, det är stor skillnad där) och bara vara. det blir ju nytt år varje år, har jag förstått det som.

Kommentarer
Postat av: MissManic

Jag håller med om att man kan skämta bort saker för att avdramatisera dom.. Men samtidigt tycker jag det är jobbigt, jag vet inte alls hur man handskas med trauman. Allt...
Hur som, nyår sa du. Åh, jag kunde bry mig mindre - om det inte vore för att jag råkar vara hundägare till en raketrädd krake. Usch. jag hatar nyår.

Svar: ja, dessa jävla smällare och raketer. jag avskyr det, har alltid gjort. men främst för alla djurs skull, alla hundar som far så hemskt illa. siri och selma blir livrädda, men de hanterar det ju på ett annat vis. puss på dippen! <3
Jackie

2013-12-30 @ 22:34:22
URL: http://missmanic.se
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Men jag vill ändå ge dig en kram och ta den vid tolvslaget! En kram för att du är du!

2013-12-31 @ 03:13:30
URL: http://wiilow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0