exponering, psykolog och en paniklång dag.


i morgon socialträningsgrupp och psykolog i staden vid havet. bussen hemifrån går klockan 07.30 och väl framme ska vi ha exponeringsövning; in på gigantiska ica maxi. tanken slår mig hela tiden att avboka - men vad är då meningen med att gå i gruppen, tänker jag. och gruppen har två väldigt förstående arbetsterapeuter - så blir det knas, så vet jag att lösning: lämna helvetesaffären finns. men vi ska tydligen fika där också. 

sedan klockan 15.00 psykolog. det ser jag fram emot. men oroar mig för att exponeringsövningen kommer påverka mig alldeles för tokigt. men iofs - då är det väl ultimat att landa hos psykologen efteråt. plus att psykakuten ligger runt hörnet, mehehe. hm. men kommer inte kunna ta bussen hem förrän tidigast klockan 16.15 - lika med en egentligen alldeles för lång dag för min del. bussresan tar en och en halv timme, enkel resa. 

att det ska vara så svårt att genomföra sådana simpla saker som att shoppa loss med ett leende och njuta av en fika bland alla människor. utan tuggad behovsmedicin i blodet. förstår inte alls hur det kunde bli såhär. innan han tog över kontrollen totalt var det ändå relativt enkelt med enkla saker. det där var lite en lögn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0