blau.


det är tyst och fint här hemma. jag tänker inte närma mig sängen än på ett tag. funderade ett tag på att ta nozinan i kväll - men nej, jag vill inte. jag kommer antagligen bli en korkad zombie i morgon om jag tar det och det är inte värt det. hellre hej-jag-har-varit-vaken-hela-natten-trött.

jag var på läkarbesök i tisdags, på öppenpsyk. egentligen mest för att följa upp insättningen av lamotrigin. det har fungerat bra, jag har inte märkt av några otäcka hudutslag - så nu börjar vi höja dosen. krävs en höjning för att medicinen ska ha någon effekt. och jag har redan fått en ny tid till läkaren - den femtonde maj. den här läkaren arbetar effektivt och det uppskattas. och just därför kommer han säkert snart att sluta. as always in psykvården.

om jag har tur - så finns det något att se på tv. annars kryper jag ner under filten i soffan och försvinner in i fröken blaus värld. en spännande värld att befinna sig i. tack och god kväll då.

Kommentarer
Postat av: EnMörkräddMänniska

Hoppas att den vettiga läkaren stannar kvar länge!

Lamotrigin, I love it - den medicinen har hjälpt mig mer än någon annan meds någonsin har gjort =)
Och bra att du inte har fått skumma utslag!

Kram <3

Svar: ja. jag har hört så mkt bra om lamotrigin. så jag hoppas på den! :)
kramar. <3!
Jackie

2013-04-13 @ 13:40:05
URL: http://morkradd.wordpress.com
Postat av: Sandra "Piik" - "Att leva som psykiskt sjuk"

håller tummarna för att den vettiga läkaren stannar kvar länge! jag har haft jättetur med min. har haft samma i lite mer än ett år. + att hon är helt fantastisk och MÄNSKLIG. första gången någonsin. när jag träffade henne hade jag nästan gett upp. men hon är verkligen ett utav dom få guldkorn som finns inom psyk.

skönt att höra att lamotriginet hittills funkar bra. jag hade också det, eller har... fast jag slutade med det i höstas på eget bevåg (dålig idé, jag vet). men ska börja med det nu igen.

kram!

Svar: åh. vad härligt att du har hittat en sådan bra läkare. dom finns det inte gott om! fint att höra. :)
hur kommer det sig att du slutade med lamotrigin? någon särskild anledning?

kramar. <3
Jackie

2013-04-14 @ 22:18:15
URL: http://piiket.blogg.se
Postat av: V

Tror inte jag träffat samma läkare mer än två gånger sedan jag gick på BUP. Tänk vad skönt & tryggt det hade varit att få ha en & samma som man trivs med...

Hoppas Lamotrigin hjälper dig! Det är den enda "långtidsmedicinen" som fungerat & fungerar bra för mig, himla glad att den sattes in :) Kram!

Svar: men oj! det är ju så frustrerande att inte få någon ordentlig uppföljning hos en och samma läkare. istället bollas en runt - berätta sin historia, gå igenom mediciner, behandlingar etc. och varje gång jag träffar en ny läkare - så ska de in och byta mediciner, eftersom alla läkare har sina egna "favoriter". vad de baserar effekten på, det vet jag inte. kan inte tänka mig att de själva har testat sig fram. usch, nu blev irriterad å dina vägnar. :/ hoppas att du får en fast läkare snart, som stannar åtminstone några år.
vad skönt med fler röster som säger gott omlamotrigin. än har jag inte riktigt märkt någon effekt, men väntar spänt nu närdosen sakta höjs. :)

kramar! <3
Jackie

2013-04-15 @ 19:12:14
URL: http://violentmoreviolent.blogg.se/
Postat av: V

Det hoppas jag verkligen också!

För mig dröjde det några månader innan jag kunde konstatera skillnad eftersom måendet svänger en hel del. Måste få svänga några gånger så man kan känna efter liksom, haha. Efter ett halvår/år är det ännu lättare att blicka tillbaka & jämföra! Så ge inte upp i första taget! :)

Svar: aaa. men då ska jag hålla ut. för annars är jag rätt otålig och kastar bort mediciner innan de egentligen har fått en chans. men jag är så trött på alla piller, trött trött trött. men hejja lamotrigin då! ;)
<3
Jackie

2013-04-15 @ 22:18:34
URL: http://violentmoreviolent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0