jag ville förändra mitt liv till oigenkännlighet.


"jag var kvinna. jag var arbetarklasskvinna. jag var en kvinna som ville älska kvinnor utan skuld eller åtlöje. det var dessa tre ting som bildade min politiska grund, inte fackföreningarna eller klasskampen, så som den beskrevs av den manliga vänsterrörelsen.

vänstern har tagit lång tid på sig för att helt acceptera kvinnor som oberoende likvärdiga och inte längre linda in kvinnans sexualitet och kalla den en reaktion på manlig åtrå. jag kände mig illa till mods och åsidosatt av det jag kände till om vänsterpolitik. och jag var inte ute efter att förbättra mina levnandsvillkor. jag ville förändra mitt liv till oigenkännlighet."

ur varför vara lycklig när du kan vara normal av jeanette winterson.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Så nu är baby katie klar ^.^
Ligger på bloggen men här är en direktlänk: http://cdn.publishme.se/cdn/5-2/2216022/images/2012/ponyliggandesbabykatie_kopia_507810f4ddf2b32cb600039e.png Hoppas du får henne med genomskinlig bild (syns sen när du laddar upp den). Var kul att göra :D

Svar: oh. tack! ^^
Jackie

2012-10-12 @ 14:47:15
URL: http://mymlplife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0