i come back to haunt you. memories will taunt you.


dagen började bra. det var en lugn och fin morgon och jag behövde inte alls stressa till bussen. men: den var himla tidig och jag var i staden vid havet en timme innan jag hade tid hos arbetsterapeuten. jag hade räknat med max fyrtio minuter. men icke. 

träffen med arbetsterapeuten och gruppen gick bra. två timmar går fort. sedan hade jag gott om tid att ta mig till bussen. men: när jag väl skulle kliva på bussen hade jag tagit med mig fel bussbiljett hemifrån och fick inte åka med. och envisa och snåla jag vägrade betala åttio kronor för en enkelbiljett och ringde därför pappa som jag visste skulle fara till staden vid havet vid cirka klockan 13.30. 

då hade jag nästan tre timmar att slå ihjäl. hurra. verkligen inte. men jag hängde på sjukhusbiblioteket och lånade en tjock bok, träffade gammelmoster och pratade bort en stund, drack tusen koppar kaffe och så när jag var på toaletten på sjukhuset så hade någon skrivit på pumptvålen: 



baksidan av tvålen var signerad med "städet". ett fint städteam minsann. 

sedan kom pappa och storasyster i bilen. jag repeat-lyssnade på bastilles låt haunt och kände att dagen fan bara vart bipolär och jävlig. upp och ner. hit och dit. men nu är jag äntligen hemma och fortsätter hetslyssna på bastille.

Kommentarer
Postat av: Bara jag....

Hej!
Jag vet att du kanske är arg på mig. Förstår det. Men jag ska skicka böckerna så fort jag får råd. Sen så kämpa på. Jag har ju bipolär och det går att leva. Fast varje dag är en kamp så går det. Vad är det för grupp i stan du går? Är det med Mia? För min idiotiska kontaktperson sa att det inte fanns några grupper. Kram bryr mig om dig!

2012-10-16 @ 21:15:41
Postat av: MissManic

Vad bra att du hittat en bra grupp, jag skulle vara rädd att man inte kommer överens med de andra i gruppen...
Och stort gilla för tvålen :D

2012-10-17 @ 09:33:20
URL: http://www.missmanic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0