07.24


sömnen ville ju självklart inte infinna sig. så jag ägnade mig åt boken jag kan inte sova av karin henriksson. min moster har lånat den, plus fler böcker om sömn(problem) på biblioteket åt mig och den här verkar väldigt lovande faktiskt. en fakta- och handbok om bl.a. vad sömn är, varför vi behöver den och hur individuellt sömnbehovet är.

jag måste ha somnat någon gång efter klockan 00.00 sådär. x antal timmar efter att jag tagit både sömn- och insomningstabletterna. men jag läste på fass att en vanlig biverkning av nozinan är att "i vissa fall uppträder en särskild form av inre oro, som yttrar sig i svårighet att sitta stilla". alltså inte särskilt konstigt att jag får spritt i benen en stund efter att jag har tagit dem. ska ta upp det med läkaren nästa gång vi hörs. 

nästan prick klockan 06.00 valde jag att lämna sängen. då hade jag försökt somna om en stund, men kaffet lockade mer än sömnen. fast nattens sömn har varit bra ändå. med mina mått mätt. sammanlagt nästan fem timmars sömn. det är fint som snus det. men troligen blir det en tupplur någon gång på dagen. och det är aldrig fel - sömnproblem eller ej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0