lördagens fack i den lila dosetten är fullt.

 
rent tekniskt blev det väl ingen bensofri dag. men det blev en dag utan sobril. blir sov-benso till natten. men sömnmedicinerna törs jag inte rucka på, då jag fortfarande inte har hundra bra sömn.

ångesten finns här, det gör den. men jag har varit hemifrån i några timmar för att sysselsätta tankarna med annat och det har faktiskt fungerat rätt bra. de dagarna ångesten är outhärdlig tar jag sobril utan att tveka - för att undvika impulsiv och (själv)destruktiv självmedicinering. det är därför jag får den utskriven. men jag vet alla risker med benso, tro mig. 

jag längtar efter sängen. jag ska ta en sista cigarett, rensa kattlådan, byta katternas vatten, ta nattmedicinerna och sedan, äntligen, krypa ner under täcket tillsammans med boken och snuset. i morgon ska jag cykla till netto med mamma och sedan tvätta på kvällen. 

Kommentarer
Postat av: Victoria

Vilken bok håller du på att läsa just nu?

För ett tag sedan så bad du om boktips - du kanske fortfarande vill ha det? En väldigt bra bok jag läst heter "Inspärrad" av Teresa Cooper. Jag tror att det är din typ av bok ^^ Den är helt fruktansvärd, men absolut läsvärd. Det är en sann historia, och handlar om Teresa Cooper som av misstag hamnar på en ungdomsanstalt och redan från dag ett blir tungt medicinerad. Personalen är helt fruktansvärd och ägnar sig åt straff (nästan tortyr) och Teresa utvecklar ett självskadebeteende. Samt en massa annat hemskt händer =(
Jag tror att du skulle gilla den boken, med tanke på vad du beskrev att du gillade för böcker.
Kram!

Svar: åh. just nu läser jag berny pålssons andra bok. hittade den i bokhyllan är hemma, men tror inte att jag läst den innan.
tack för tipset! den boken ska jag kolla upp. :)
Jackie

2012-11-18 @ 13:33:21
URL: http://morkradd.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0