jag och mitt hår.


att hår är så känsligt. jag kan inte förstå hur lite hår i en armhåla kan uppröra så fasansfullt. att det kan driva människor till hat och hot. det är för mig ofattbart. obehagliga värld.

jag är nöjd med mig själv som orakad. det är samtidigt ingenting jag tänker på.
och det är ett ställningstagande som för mig är dubbelt; feministiska skäl och för att undvika självskadande (= inga rakblad hemma). och om någon i min närhet blir äcklad och upprörd av lite kroppshår - fine. your loss.

jag säger som en fin och hårig vän till mig skrev på facebook:
jag är skitsnygg precis som jag är och jag vet om det.



Kommentarer
Postat av: Maria

Jag förstår inte heller upprördheten, de som vill odla, fine.. lår er göra det ifred.

Jag själv känner mig dock ofräsch om jag inte får göra det, men att aftonbladet lägger så mycket tid, jag menar, finns det inte viktigre saker att skriva om?



2012-03-14 @ 08:45:31
URL: http://missmanic.se
Postat av: Jackie - Livet med mina egna ord

sv; självklart är det ett val som är frivilligt. absolut. ingenting är bättre än det andra.



men när det FORTFARANDE anses ohygieniskt, fult och hej & hå med orakat - då blir jag ledsen och arg faktiskt.

2012-03-14 @ 11:08:24
URL: http://sockerkyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0