den där december.


och äntligen lider dagen mot sitt slut. jag har spenderat dagen i soffan. som så många gånger förr. men gårdagens sociala tjohej tog alla mina krafter. jag har bara fokuserat på andningen och katterna i dag. jag sparade min klockan 12.00-medicin och tog istället dubbel dos klockan 16.00. jag vet att jag inte bör göra så. men jag tänker heller inte ursäkta mig. det har varit grått och eländigt i dag. just därför.

i morgon 
har jag tid hos kuratorn igen. det blir en tidig buss till grannstaden. men hellre det. då är det mindre folk ute i rörelse och jag slipper den angsten. och jag måste komma ihåg att gå till apoteket och hämta ut mer medicin och köpa ögonsalva till siri (plus ringa veterinären innan och rådfråga om salvan), köpa torrfoder på djuraffären, gå in på banken och be om årsbesked (som försäkringskassan ska ha) och någonstans där emellan ta medicin och kedjeröka kedjesnusa.

jag hittade min bortglömda kalender i den rosa kånken och jag borde inte ha läst igenom förra årets december. triggande anteckningar som satte sprätt på alla tusen vilande hjärnspöken. men nu kvälls- och nattmediciner och jag hoppas att jag snart får ro till att krypa ner i sängen med katterna, snuset och boken. 

 tusen kramar till er som läser och bryr er.

Kommentarer
Postat av: MissManic

Ta det lugnt bara, det låter som det är mycket du behöver göra jag jeg hoppas du fixar med allt.
Du vet, jag är din lilla hejarklack <3

Svar: <3

2012-07-23 @ 02:52:38
URL: http://www.missmanic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0