kurator, böcker och gott kaffe.


i dag har jag varit hos kuratorn på öppenpsyk. vi pratade om en eventuell inläggning - men jag liksom vägrar. jag blir inte hjälpt av att läggas in. jag mår bara sämre där. istället tänker jag kämpa på här utanför. och min läkare har tydligen slutat för ett tag och kommer tillbaka typ i vår, suck. så nu är det väldigt svårt att få läkartid på mottagningen. och än en gång rekommenderas jag att ta kontakt med akutpsyk i staden vid havet. ehm, nej tack. men kuratorn skulle sätta upp mig på kö för att få träffa läkare, så jag hoppas att det åtminstone blir i januari någon gång.

jag fick ett presentkort på bokia av mamma och pappa i tidig födelsedagspresent och handlade mig två böcker i dag. det peppade mig lite och även promenaderna ute i snön har gjort mig glad. jag tror att jag älskar snö faktiskt. men nu är jag hemma i tryggheten och har precis invigt en annan present: mokabryggaren. det blev riktigt gott kaffe.

jag somnade framåt morgonen någon gång. kanske runt klockan 04.00 och nu är jag helt slut. har huvudvärk och vill bara sova. men ska försöka hålla mig vaken nu under dagen och i stället lägga mig tidigt ikväll. aktivitetsgruppen i morgon blev inställd - så jag kan gott ta mig en sovmorgon också.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh vad drygt det är med läkarkrångel, alltid är dom borta eller så får man byta.. Vad köpte du för böcker? :)

Svar: ja, det är verkligen tröttsamt med allt läkarstrul :/åh, jag köpte "cirkeln" av mats strandberg och sara bergmark elfgren och "älskar - hatar" av jenny downham. :)
hoppas att allt är bra med dig.
Jackie

2012-12-11 @ 13:45:19
URL: http://www.aslundsandra.blogg.se
Postat av: Alice

Usch för det med läkare. Jag behövde träffa min nu i November men han hade ingen tid förän i Janurai. När man verkligen behöver hjälp ber dom en vänta, så otroligt tragiskt.

Svar: ja. det är verkligen tragiskt. :(
Jackie

2012-12-11 @ 23:17:43
URL: http://mort.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0