tända ljus, adele och gott snus.


dagen blev bra till slut. jag har umgåtts flera timmar ensam med mamma och jisses så fint. vi dagdrömmer ofta om likadana saker och situationer. och vi skrattar åt allt det som ingen annan bryr sig om att skratta åt. min mamma berättar om hennes unga dagar och i mycket av det hon berättar känner jag igen mig själv. 

hon frågar hur jag mår och om bolltäcket fungerar. jag berättar om ångesten. och hon förstår och frågar vad jag tycker om min medicinering. vi dricker kaffe och pratar med och om alla katterna. lugnet la sig stilla och den regniga cykelturen hem kändes renande på nästan ett religiöst vis.

jag har på mig mormors gamla nattlinne och känner mig stark. utan dig och trots allt.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad fint det låter, att prata med sin mamma på det sättet.. Mamma försöker nå mig, men jag kan inte släppa in henne i mitt mörker, så jag undviker att prata om det

2012-04-14 @ 05:00:42
URL: http://missmanic.se
Postat av: ninja

tårar tittade lite grand fram när jag läste dina ord som blev rader.

2012-04-14 @ 09:40:57
URL: http://ingrodd.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0