ett gott liv.


och huvudvärken är envis. men annars är det fint. lugnt och stilla. jag har fått hem ann heberleins nya bok ett gott liv och småläser lite då och då. den handlar om det friska livet. 

"sjukdomen är livets nattsida, ett mer betungande medborgarskap. var och en som är född
till världen har ett dubbelt medborgarskap, ett i de friskas kungarike och ett i de sjukas.
fastän vi alla föredrar att bara använda det positiva passet blir var och en av oss förr eller
senare tvingad, åtminstone under en kortare period, att identifiera oss som medborgare
i det där andra landet."
av susan sontag.

det blir ett bubbligt bad lite senare. mina axlar säger ifrån och även ryggen. har sovit oroligt under natten och tror att det är därför jag är så spänd i musklerna. och förhoppningsvis släpper även huvudvärken. och den lilla ångest som finns får också gärna försvinna. tack.

Kommentarer
Postat av: Marie

Åh har hon släppt en ny bok den måste jag skaffa när jag får råd. Berätta sen om den var bra=)

Jag älska hennes bok "jag vill inte dö, bara inte leva"

2012-04-14 @ 20:25:17
URL: http://medlivetsominsats.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0