en kopp ingefärste.


åh. underbara höstruskiga regnväder. det är så rofyllt att höra regnet slå mot fönstrena.

i morgon blir det veterinärbesök för mosters katt. hon har varit dålig fram och tillbaka en längre tid och nu är hon tydligen väldigt dålig. och det är alltid så ångestframkallande när djuren är sjuka. jag nojjar dagligen och tror att siri ska dö. och allra värst är det när jag är hemifrån - då får jag för mig att siri dör helt ensam här hemma. galenskap.

men som tur är så är min sirikatt pigg och glad. hon hittade en tampong i leksakskorgen och far runt med den i hela lägenheten. gardinerna svajar och den så fint bäddade sängen ser ut som kaoset själv. men jag trivs när sirikatten lever rövare här hemma i tryggheten.

jag dumpar kvällskaffet för en kopp te. det passar så fint ihop med höst och regnrusk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0