sirikatten läker alla sår.


är så rastlös. har bytt kläder femton gånger minst och rökt tusen tusen tusen cigaretter på balkongen. är så orolig och stirrig i hela varelsen. vill göra miljoner saker på en gång - men har ingen aning om vad jag ska börja med.
ringde åtminstone psykologen och meddelade att jag kommer vara cirkus fem minuter sen, eftersom kollektivtrafiken här i skogen inte är sådär hundra bra.

och siripiri är så charmig. varje gång jag öppnar badrumsskåpet så sätter hon sig på toalettstolen och piper. hon vill ha en örontops att leka med. och självklart får hon det.
men jag kan för allt i hela världen inte förstå hur hon vet och kan allt. hon är så smart att det nästan blir obehagligt.
min fina lilla sirikatt - utan henne skulle allt det onda vara outhärdligt.

det är fanimej inte tiden som läker sår - det är sirikatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0